نورباران

نورباران

Norbaran
نورباران

نورباران

Norbaran

دانلود فایل ورد Word بررسی ساختار و عملکرد فیبر نوری

دانلود فایل ورد Word بررسی ساختار و عملکرد فیبر نوری

عنوان بررسی ساختار و عملکرد فیبر نوری تعداد صفحات ۹۶ شرح مختصر پروژه پروژه حاضر به بررسی ساختار و عملکرد فیبر نوری پرداخته است فیبر نوری یا تار نوری (Optical Fiber) رشتهٔ باریک و بلندی از یک مادّهٔ شفاف مثل شیشه یا پلاستیک است

دانلود دانلود فایل ورد Word بررسی ساختار و عملکرد فیبر نوری

دانلود فایل Word بررسی ساختار و عملکرد فیبر نوری
دانلود فایل ورد بررسی ساختار و عملکرد فیبر نوری
دانلود فایل ورد Word بررسی ساختار و عملکرد فیبر نوری
دانلود بررسی ساختار و عملکرد فیبر نوری
دسته بندی برق
فرمت فایل doc
حجم فایل 241 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 220

عنوان : بررسی ساختار و عملکرد فیبر نوری

تعداد صفحات : ۹۶

شرح مختصر : تحقیق حاضر به بررسی ساختار و عملکرد فیبر نوری پرداخته است. فیبر نوری یا تار نوری (Optical Fiber) رشتهٔ باریک و بلندی از یک مادّهٔ شفاف مثل شیشه یا پلاستیک است که می‌تواند نوری را که از یک سرش به آن وارد شده، از سر دیگر خارج کند. فیبر نوری داری پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی می‌باشد، با فیبر نوری می‌توان داده‌های تصویر، صوت و داده‌های دیگر را به راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد. امروزه مخابرات فیبر نوری، به دلیل پهنای باند وسیعتر در مقایسه با کابلهای مسی، و تاخیر کمتر در مقایسه با مخابرات ماهواره ای از مهمترین ابزار انتقال اطلاعات محسوب می‌شود.

از لحاظ کلی ، دو نوع فیبر وجود دارد : تک حالتی و چند حالتی . فیبر تک حالتی یک سیگنال نوری را در هر زمان انتشار می‌دهد ، در حالی که فیبر چند حالتی می‌تواند صدها حالت نور را به طور همزمان انتقال بدهد . سیستم‌های مخابرات فیبر نوری گسترش ارتباطات و راحتی انتقال اطلاعات از طریق سیستم‌های انتقال و مخابرات فیبر نوری یکی از پر اهمیت‌ترین موارد مورد بحث در جهان امروز است. سرعت دقت و تسهیل از مهم‌ترین ویژگی‌های مخابرات فیبر نوری می‌باشد.یکی از پر اهمیت‌ترین موارد استفاده از مخابرات فیبر نوری آسانی انتقال در فرستادن سیگنال‌های حامل اطلاعات دیجیتالی است که قابلیت تقسیم‌بندی در حوزه زمانی را دارا می‌باشد.

اگر فیبر نوری را برش عرضی بزنیم متوجه ساختار سه لایه آن می شویم. این سه لایه به ترتیب از درون به بیرون برابرند با: ۱) هسته ۲)غلاف ۳) روکش خارجی .فیبر نوری از پالس‌های نور برای انتقال داده‌ها از طریق تارهای سیلکون بهره می‌گیرد . یک کابل فیبرنوری که کمتر از یک اینچ قطر دارد می‌تواند صدها هزار مکالمه صوتی را حمل کند

 

برای تولید فیبر نوری، نخست ساختار آن در یک میله شیشه‌ای موسوم به پیش‌سازه از جنس سیلیکا ایجاد می‌گردد و سپس در یک فرایند جداگانه این میله کشیده شده تبدیل به فیبر می‌شود. از سال ۱۹۷۰ روش‌های متعددی برای ساخت انواع پیش‌سازه‌ها به کار رفته‌است که اغلب آنها بر مبنای رسوب‌دهی لایه‌های شیشه‌ای در داخل یک لوله به عنوان پایه قرار دارند.

در ادامه فهرست مطالب پروژه بررسی ساختار و عملکرد فیبر نوری را مشاهده میفرمایید :

 

چکیده
مقدمه
فصل ۱- فیبر نوری
۱-۱- فیبر نوری در ایران
۱-۲- فیبرهای نوری نسل سوم
۱-۳- انواع فیبر نوری
۱-۴- کاربردهای فیبر نوری
۱-۵- فن آوری ساخت فیبرهای نوری
۱-۶- روشهای ساخت پیش‌سازه
۱-۷- مواد لازم در فرایند ساخت پیش‌سازه
۱-۸- مراحل ساخت
۱-۹- فیبر نوری چیست؟ ساختار فنی آن چگونه است ؟
۱-۱۰- مزایای فیبر نوری
۱-۱۱- مزایای فیبر نوری در مقایسه با سیم‌های مسی
۱-۱۲- آیا استفاده از فیبر نوری معایبی هم دارد؟
۱-۱۳- استفاده از فیبر نوری چه تاثیری در گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد ؟
۱-۱۴- فیبر نوری چه کاربرد‌های دیگری دارد ؟
۱-۱۵- شبکه ملی فیبر نوری
فصل ۲- سیستم‌های مخابرات فیبر نوری
۲-۱- سیستم مخابراتی پایه
۲-۲- مدولاتور
۲-۳- تزویج کننده‌های کانال ( ورودی )
۲-۴- کانال اطلاعات
۲-۵- پردازشگر سیگنال
۲-۶- محاسبه سطوح توان بر حسب دسی‌بل
فصل ۳- طبیعت نور
۳-۱- طبیعت ذرّه‌ای نور
۳-۲- مزایای تارها
۳-۳- کاربردهای مخابرات تار نوری
۳-۴- خلاصه
فصل ۴- ساختارهای مخابرات
۴-۱- برج های خود پشتیبان
۴-۲- سازمان ماهواره ای ارتباطات
۴-۳- شرکت PANAMSAT
۴-۴- اتحادیه ارتباطات تلفنی بین المللی ITU
۴-۵- کنسول ITU
۴-۶- بخش ارتباطات رادبویی
منابع

دانلود دانلود فایل ورد Word بررسی ساختار و عملکرد فیبر نوری

دانلود پاورپوینت حقوق ورزشی حادثه در ورزش کوهنوردی

دانلود پاورپوینت حقوق ورزشی حادثه در ورزش کوهنوردی

حوادث کوهنوردیحوادثی که با دخالت مستقیم یک فرد در لحظه وقوع آن حادثه اتفاق افتاده باشد بنحوی که اگرآن فرد آن عمل را بطور مستقیم ودرآن لحظه مرتکب نمی شد آن حادثه نیز به وقوع نمی پیوست

دانلود دانلود پاورپوینت حقوق ورزشی حادثه در ورزش کوهنوردی

حقوق ورزشی
حادثه در ورزش کوهنوردی
قله نانگا پارابات
توقف امداد و نجات
دسته بندی تربیت بدنی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 3227 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

حقوق ورزشی

موضوع:حادثه در ورزش کوهنوردی

طبق قانون مجازات اسلامی خسارت ناشی ازیک حادثه ورزشی جرم محسوب نمی شود به شرط اینکه حادثه ناشی از تخلف از مقررات آن ورزش نباشد(بند3 ماده59)

حوادث کوهنوردی:

1.حوادثی که با دخالت مستقیم یک فرد در لحظه وقوع آن حادثه اتفاق افتاده باشد بنحوی که اگرآن فرد آن عمل را بطور مستقیم ودرآن لحظه مرتکب نمی شد آن حادثه نیز به وقوع نمی پیوست

الف- حوادثی که با دخالت مستقیم فرد در لحظه ی حادثه ودر اثرقصور وتخلف اواز مقررات ورزشی به وقوع پیوسته اند

ب- حوادثی که با دخالت مستقیم فرد در لحظه ی حادثه و بدون قصور وتخلف او ازمقررات ورزشی به وقوع پیوسته اند

2.حوادثی که با دخالت غیر مستقیم یک فرد اتفاق افتاده باشد

الف- حوادثی که با دخالت غیر مستقیم فرد ودراثر تخلف او از مقررات ورزشی به وقوع پیوسته اند

ب- حوادثی که با دخالت غیر مستقیم فرد وبدون تخلف او از مقررات ورزشی به وقوع پیوسته اند

مقدمه:

قله نانگا پارابات یکی ازقلل هیمالیا واقع در شمال پاکستان و غرب رشته کوههای هیمالیا ارتفاع 8126 متر

ارتفاع کمپ اول:4800 متر

ارتفاع کمپ دوم: 6050متر

ارتفاع کمپ سوم:6850متر

ارتفاع کمپ چهارم: 7150متر

ارتفاع وقوع حادثه: 7800 متر

  شرح حادثه: 

31 خرداد78 تیم عازم کمپ اصلی شد

87/4/22 تیم کمپ اصلی را ترک و در کمپ 1 مستقر شد

87/423 حرکت به سمت کمپ 2در ساعت 3:00 بامداد(اولین نفرات ساعت 15:30   وآخرین نفر ساعت20:30 رسید)

287/425تیم در ساعت 13:00 به کمپ 3رسید

87/4/26 تیم در ساعت 13:00به کمپ 4 رسید،ساعت 24تیم به سمت قله حرکت کرد

87/4/27 ساعت 00:30 بامداد آخرین نفر کمپ4 را به سمت قله ترک کرد ساعت 10 صبح در ارتفاع7600 متر سامان نعمتی حالش نامساعد شد وسرپرست تیم به او دستور بازگشت داد کمی پس از حرکت تیم اعضا سامان را بر خلاف دستور در حال صعود دیدند،در ساعت 12:00تیم قله را فتح ودر ساعت 16:00قله را به سمت کمپ 4ترک کرد و در ساعت 5صبح به کمپ 4رسیدند

87/4/28ساعت 16:30به علت شرایط نامساعد جوی کمپ 4را به سمت کمپ 3 ترک کردند

 ...

توقف امدادونجات

با تشکیل کمیته ی بحران درمورخه 3/5/87 درتهران وبا حضور نمایندگان فدراسیون کوهنوردی،هیات کوهنوردی استان تهران، باشگاه دماوند و خانواده مرحوم نعمتی باتفاق آرا تصمیم بر این شد که جستجو متوقف شود چراکه امکان زنده ماندن کسی در ارتفاع بالای 7000 متر که به منطقه ی ”مرگ“ معروف است بیش از 2-3روز وجود ندارد.

 

 

دانلود دانلود پاورپوینت حقوق ورزشی حادثه در ورزش کوهنوردی

دانلود تحقیق موس نوری

تحقیق موس نوری

موس استفاده از موس در کامپیوتر از سال 1984 و همزمان با معرفی مکینتاش آعاز گردید با عرضه موس ، کاربران قادر به استفاده از سیستم و نرم افزارهای مورد نظر خود با سهولت بیشتری شدند امروزه موس دارای جایگاه خاص خود است موس قادر به تشخیص حرکت و کلیک بوده و پس از تشخیص لازم ، اطلاعات مورد نیاز برای کامپیوتر ارسال تا عملیات لازم انجام گیرد

دانلود تحقیق موس نوری

دانلود مقاله موس نوری
خرید مقاله موس نوری
خرید و دانلود مقاله موس نوری
دانلود و خرید مقاله موس نوری
دانلود رایگان مقاله موس نوری
دانلود رایگان تحقیق موس نوری
دانلود رایگان پروژه موس نوری
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 78 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8

موس نوری

 

موس:

 استفاده از موس در کامپیوتر از سال 1984 و همزمان با معرفی مکینتاش آعاز گردید . با عرضه موس ، کاربران قادر به استفاده از سیستم و نرم افزارهای مورد نظر خود  با سهولت بیشتری شدند. امروزه موس دارای جایگاه خاص خود است . موس قادر به تشخیص حرکت و کلیک بوده و پس از تشخیص لازم ، اطلاعات مورد نیاز برای کامپیوتر ارسال تا عملیات لازم انجام گیرد.

روند شکل گیری موس:
درسیستم های اولیه  نیازی به استفاده از موس احساس نمی گردید، چون کامپیوترهای آن زمان دارای اینترفیسی مشابه ماشین های تله تایپ و  یا کارت پانج برای ورود اطلاعات بودند. ترمینال های متنی اولیه، چیزی بیشتر از یک تله تایپ شبیه سازی شده نبودند ( استفاده از صفحه نمایشگر در عوض کاغذ ).

چندین سال طول کشید تا کلیدهای پیکانی در اغلب ترمینال ها مورد استفاده قرار گرفتند( اواخر 1960 و اوایل 1970 ) . ادیتورهای تمام صفحه اولین چیزی بودند که از قابلیت های واقعی کلیدهای پیکانی استفاده کردند. مداد های نوری برای سالیان زیادی بر روی ماشین های متفاوت ، بعنوان یک دستگاه اشاره ای استفاده می گردیدند. Joysticks و دستگاه هائی دیگر در این خصوص در سال 1970 رایج شده بودند. زمانیکه موس بهمراه کامپیوترهای مکینتاش ارائه گردید یک موفقیت بزرگ بدست آمده بود.عملکرد موس کاملا" طبیعی بود.

قیمت موس ارزان و فضای زیادی را اشغال نمی کرد. همزمان با حمایت سیستم های عامل  از موس ، استفاده از موس رشد بیشتری پیدا کرد.  زمانیکه ویندوز 3/1 از یک رابط گرافیکی بعنوان استاندارد استفاده کرد، موس بعنوان یک وسیله و اینترفیس بین انسان - کامپیوتر،  جایگاه خاص خود را  کسب نمود.

دانلود تحقیق موس نوری

دانلود چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق درمان با نوروفیدبک

چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق درمان با نوروفیدبک

چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق درمان با نوروفیدبک

دانلود چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق درمان با نوروفیدبک

چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق درمان با نوروفیدبک 
 مبانی نظری و فصل دوم تحقیق درمان با نوروفیدبک 
چارچوب مبانی نظری  تحقیق درمان با نوروفیدبک 
چارچوب مبانی نظری
فصل دوم تحقیق درمان با نوروفیدبک
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 245 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پژوهش، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 28صفحه
نوع فایل:word

توضیحات از متن فایل

درمان  

روشهای درمانگری کلی ،بخصوص روی­آوردهای روان­پویشی و انسان­نگری – هستی­نگری، شناخت­نگری به طور گسترده در قلمرو اضطراب اجتماعی به کار رفته­اند و به نتایجی درخور توجه، دست یافته­اند. در این پژوهش پژوهشگر به دنبال بررسی اثر بخشی روش­های نوروفیدبک و حضور ذهن به عنوان روش­های نوین در حوزه­ی روانشناسی می­باشد. 

 

نوروفیدبک  

استفاده از بیوفیدبک، تاریخچه‌ای طولانی‌تر از نوروفیدبک دارد. بیوفیدبک،وسیله­ای الکترونیکی است که به افراد کمک می­کند که بر روی جسم و ذهن خود کنترل و آگاهی داشته باشند. بیوفیدبک، ابزاری است که درجه حرارت پوست، فعالیت جریان خون مغز، فشار خون، ضربان قلب و تنفس را ارزیابی می­کند. تحقیقات نشان می­دهد که بکار بردن بیوفیدبک در ترکیب با درمان­های رفتاری دیگر برای اختلالات روان پزشکی مؤثرتر می­باشد. بیوفیدبک توسط پزشک‌ها، روانشناس­ها و مشاوران استفاده می­شود (دموس، 2005).

درمان بیوفیدبک برای کنترل بدن و سلامتی ذهنی توسط افراد استفاده می­شود حتی دستگاه زنگ و تشکچه ساده‌ای که از قدیم برای درمان شب‌ ادراری‌های کودکان به‌کار می‌رود، بیوفیدبک است. اما نوروفیدبک به معنای امروزیش مدیون تحقیق‌های دکتر باری استرمان محقق دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس در دهه 60 میلادی است او می‌خواست بفهمد که وقتی ما خوابیده‌ایم، در مغزمان چه می‌گذرد. او طبق روال همه تحقیق‌های عصب‌شناختی، از حیوانات شروع کرد. گربه‌های آزمایشگاه دکتر استرمان، هم وقتی که خواب بودند و هم مواقعی از بیداری­شان، EEGهای پایین‌تری را نشان می‌دادند (دموس، 2005؛ ایگنر، گریزلیر، 2004؛ مان و همکاران،1992).

همزمان با این تحقیقات یک پروژه ناسا هم به استرمان سپرده شد. سفارش‌دهنده این پروژه می‌خواست بداند که چرا کارکنان ناسا وقتی در معرض سوخت‌های موشکی قرار می‌گیرند دچار استفراغ، سردرد، توهم و تشنج می‌شوند؟ دکتر استرمان، هم گربه‌های آزمایشگاهش و هم گربه‌های دیگر را در معرض این سوخت‌ها قرار داد. نتیجه شگفت‌انگیز بود؛ گربه‌هایی که در آزمایش قبلی توانسته بودند EEG خودشان را کنترل کنند، از گربه‌های معمولی کمتر دچار استفراغ، حملات تشنجی و نشانه‌های دیگر می‌شدند (ایگنر، گریزلیر، 2004).

این نتیجه شگفت‌انگیز آغاز تحقیقات نوروفیدبک شد. آیا انسان هم می‌تواند با کنترل امواج مغزی مشکلات روانی‌اش را حل کند؟ آزمایش استرمان روی مبتلایان به صرع نشان داد که جواب این سوال مثبت است. این روش کم‌کم گسترش پیدا کرد و از سال 2000 به این‌طرف کلینیک‌های نوروفیدبک هر روز در گوشه‌ای از جهان و البته در ایران خودمان سبز می‌شوند (ورنون و همکاران، 2005؛ ونمان، 1997) و در سال 2011، به طور بین­المللی پژوهش­های نوروفیدبک چاپ شد. نوروفیدبک یک زمینه تخصصی در بیوفیدبک است که برای کنترل فرآیندهای الکترود شیمیایی مغز انسان اختصاص دارد. در حوزه درمان اختلالات روانشناختی، پژوهش­های نوروفیزیولوژیکی با بررسی ارتباط بین موج نگار الکتریکی مغز، مکانیزم­های زیربنایی تالاموکورتیکال مغز و حالات روانشناختی، نشان می­دهد که ایجاد نوسانات و تغییرات بهینه در ریتم و فرکانس امواج مغزی، با استفاده از روش­های عصب درمانی، می­تواند تغییرات بهینه­ای را در حالات روانشناختی ایجاد کند. نوروفیدبک باعث خودتنظیمی فعالیت مغز می­شود (کارولین و چریستوفر، 2004). نوروفیدبک با اصلاح امواج غیرطبیعی باعث تغییر خلق، رفتار وافکار می­شود (چریستوفر و فیشر، 2010).

نوروفیدبک با بازخورد عصبی، عملکرد مغز را تنظیم می­کند و باعث افزایش خلاقیت، کمک به حافظه، افزایش توجه و بهینه­سازی تصمیم­گیری و هماهنگی مغز و بدن می­شود. نوروفیدبک پاسخ تکنولوژی به رواندرمانی، بازتوانی­شناختی و عملکرد قشری ضعیف است و سیستم آموزشی وسیعی است که رشد و تغییر در سطح سلولی مغز را افزایش می­دهد. نوروفیدبک به عنوان یک مداخله بدون همبستگی صرف به دستکاری حالات مغزی عمل می­کند و عملکرد نوروفیدبک باعث می­شود که تغییرات طولانی مدت در فعالیت EEG  بوجود آید (چریستوفر و فیشر، 2010 ).

نوروفیدبک براساس خودتنظیمی الکتروانسفالوگراف می‌باشد (رانگ و انگ، هسیل، 2013) و به عنوان وسیله‌ای، امواج مغزی را تغییر می‌دهد و باعث بهبودی عملکرد فرد می‌شود (گریزلیر، تامپسون، ردینگ، براندی و استفرت، 2013). در نوروفیدبک برای کاهش اضطراب باید آموزش آلفا، بتا و تتا نوروفیدبک موردنظر باشد و به افراد آموزش داده شود که با اثرگذاری بر این امواج باعث کاهش اضطراب ‌شود. طول جلسات برای اختلالات مختلف فرق می‌کند، در مورد اضطراب اجتماعی تعداد جلسات 12جلسه می‌باشد و بر روی امواج مغزی خاصی کار می‌شود. در واقع، نوروفیدبک این کاربرد را دارد که می‌تواند امواج بیش از حد دامنه را سرکوب وامواج پایین‌تر از دامنه را تقویت نماید در واقع این تغییرات در ارتباط با اختلالات عصبی و روانی می‌باشد. نوروفیدبک باعث می­شود که مغز انسان روش‌های آرام‌سازی را بیاموزد. اثرگذاری نوروفیدبک براساس نوع اختلال به مناطق خاصی از مغز مربوط می‌شود (سریوت و همکاران، 2002؛ استفن بیل، بروور، کیسر و وان وو، 2013). اولین مورد درمانی مرد 21 ساله­ای با اختلال در منطقه سیستم عصبی مرکزی بوده است که با استفاده از نوروفیدبک باعث بهبود توجه و حافظه شنیداری شده است (بریکوا ، تایموفرل، موسولو، 2003). در درمان با نوروفیدبک از الکتروانسفالوگرافی به عنوان مقدمه‌ای برای کار درمان استفاده می­شود، به این شکل که ابتدا الگوی امواج مغزی در اختلال مشخص می‌گردد، سپس میزان انحراف امواج از الگوی طبیعی تعیین می‌شود که این کار از طریق الکتروانسفالوگرافی کمی صورت می‌گیرد. الکترانسفالوگرافی کمی از 19 مکان جمجمه‌ای که براساس سیستم 10- 20 مشخص شده، به دست می‌آید و در واقع 19 الکترود بر جمجمه قرار می‌گیرد. نوروفیدبک برای تغییر در طیف امواج مغزی طراحی شده است (کوبن و پادالسکی، 2002).

 


 

دانلود چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق درمان با نوروفیدبک

دانلود بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان پیام نور شیراز

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان پیام نور شیراز

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان پیام نور شیراز

دانلود بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان پیام نور شیراز

هوش هیجانی
هوش معنوی
شخصیت دانشجویان
علوم تربیتی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 358 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 73

چکیده:

مقدمه : امروزه در بین متخصصان علوم رفتاری ما شاهد علاقه فزاینده ای نسبت به موضوعات معنوی و ارتباط آن با سایر مولفه های روان شناختی می باشیم. هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان بوده است.

روش کار: جامعه آماری شامل 100 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور شیراز می باشد که به صورت خوشه ای تصادفی برگزیده شده اند و ابزار مورد استفاده در پژوهش شامل پرسشنامه پنج عاملی شخصیت، پرسشنامه هوش معنوی و پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن (EQ-i) بود و برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS 19 استفاده شد.

نتایج : نتایج حاصل نشان داد که میان مهارت های درون فردی (از متغیرهای هوش هیجانی) با برون گردی (از متغیرهای شخصیت)، خلق عمومی (از متغیرهای هوش هیجانی) با پایداری هیجانی (از متغیرهای شخصیت) در سطح P<0.05 رابطه مثبت و معناداری وجود دارد همچنین بین تفکر انتقادی (از متغیرهای هوش معنوی) با برون گردی(از متغیرهای شخصیت) و آگاهی (از متغیرهای هوش معنوی) با گشودگی به تجربه (از متغیرهای شخصیت) در سطح P<0.05 رابطه معنادار و مثبتی وجود دارد.

نتیجه گیری : میان برخی از مولفه های هوش هیجانی و هوش معنوی و برخی از ویژگی های شخصیت رابطه چندگانه مثبت و معناداری وجود دارد.

کلید واژه ها : هوش هیجانی، هوش معنوی، شخصیت دانشجویان.

چکیده:

مقدمه : امروزه در بین متخصصان علوم رفتاری ما شاهد علاقه فزاینده ای نسبت به موضوعات معنوی و ارتباط آن با سایر مولفه های روان شناختی می باشیم. هدف از  پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان بوده است.

روش کار: جامعه آماری شامل 100 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور شیراز می باشد که به صورت خوشه ای تصادفی برگزیده شده اند و ابزار مورد استفاده در پژوهش شامل پرسشنامه پنج عاملی شخصیت، پرسشنامه هوش معنوی و پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن (EQ-i) بود و برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS 199 استفاده شد.

نتایج : نتایج حاصل نشان داد که میان مهارت های درون فردی (از متغیرهای هوش هیجانی) با برون گردی (از متغیرهای شخصیت)، خلق عمومی (از متغیرهای هوش هیجانی) با پایداری هیجانی (از متغیرهای شخصیت) در سطح P<0.055 رابطه مثبت و معناداری وجود دارد همچنین بین تفکر انتقادی (از متغیرهای هوش معنوی) با برون گردی(از متغیرهای شخصیت) و آگاهی (از متغیرهای هوش معنوی) با گشودگی به تجربه (از متغیرهای شخصیت) در سطح P<0.05 رابطه معنادار و مثبتی وجود دارد.

نتیجه گیری : میان برخی از مولفه های هوش هیجانی و هوش معنوی و برخی از ویژگی های شخصیت رابطه چندگانه مثبت و معناداری وجود دارد.

کلید واژه ها : هوش هیجانی، هوش معنوی، شخصیت دانشجویان.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                         صفحه

چکیده ............................................................................................................................................................1

فصل اول: کلیات تحقیق ............................................................................................................................2

1-1 مقدمه : .................................................................................................................................................3

2-1 بیان مسئله : ........................................................................................................................................4

3-1 اهمیت و ضرورت تحقیق : ...............................................................................................................7

4- 1 اهداف تحقیق : .................................................................................................................................8

4-1-1 هدف کلی : ....................................................................................................................................8

4-2-1 اهداف فرعی : ...............................................................................................................................8

5-1 سؤالات تحقیق : ...............................................................................................................................8

6-1 فرضیه‌ها : ...........................................................................................................................................8

6-1-1 فرضیه اصلی : ...............................................................................................................................9

6-2-1 فرضیه فرعی : ...............................................................................................................................9

7-1 متغیرهای تحقیق : ...........................................................................................................................9

8-1 تعاریف نظری : ...................................................................................................................................9

9-1 تعاریف عملیاتی : ..............................................................................................................................10

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق .......................................................................................................11

1-2 تعریف هوش : ..................................................................................................................................12

2-2 مفهوم معنویت : ..............................................................................................................................13

1-2-2 هوش معنوی و مؤلفه های آن : .............................................................................................13

1-3-2 تاریخچة هوش هیجانی : .........................................................................................................15

2-3-2 تعریف و پیشینه هوش هیجانی : ..........................................................................................15

3-3-2 تعریف هوش و انواع آن از نظر گاردنر: .................................................................................17

4-3-2 هوش هیجان و مؤلفه های آن :..........................................................................................18

فصل سوم: روش تحقیق : ............................................................................................................24

1-3 روش تحقیق : .....................................................................................................................25

2-3 گردآوری اطلاعات : ...............................................................................................................25

1-2-3 پرسشنامه هوش هیجانی بار- آن (EQ-i) : ........................................................................25

1-1-2-3 پایایی آزمون از طریق محاسبه آلفای کرونباخ : ...........................................................25

2-1-2-3 روایی : ..........................................................................................................25

3-1-2-3 روش اجراء نمره گذاری (EQ-i) : ...................................................................................26

2-2-3 پرسشنامه پنچ عاملی شخصی (BFI): ................................................................................30

3-2-3 ابزار دیگر پژوهش شامل پرسشنامه هوش معنوی است: ...............................................31

1-3-2-3 روایی و پایایی ابزار گردآوری داده ها : .........................................................................31

3-3 جامعه و نمونه آماری پژوهش : ..............................................................................................32

فصل چهارم: نتایج ...................................................................................................................33

1-4 نتایج تحقیق : ..................................................................................................................34

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری .................................................................................................44

1-5  بحث و نتیجه گیری : .........................................................................................................45

2-5 پیشنهادات : ...................................................................................................................49

منابع : ................................................................................................................................50

دانلود بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان پیام نور شیراز